Oblomov, İvan Gonçarov

Oblomov, İvan Gonçarov

‎”Sorun, hayatımda harap edici ya da yapıcı bir ateşin hiç yanmamış olması. Hayatım yavaş yavaş ışıkla ve renkle dolan sabaha, başka insanlarınki gibi, yakıcı bir hal alan öğle güneşiyle kavrulduktan sonra ağır ağır solan ve akşamın alacakaranlığına dönüşen güne hiç benzemedi. Hayır! Benim hayatım hep sönüktü. Bu garip gelebilir ama öyle. Kendimi bildim bileli sönük olduğumu hissettim. Dairede resmi kağıtları imzalarken sönüktüm. Hayata nasıl uyarlanacağını bilmediğim gerçekleri kitaplardan okurken kötü oldum. Arkadaşlarla oturup dedikodulu, alaylı, kinci, soğuk ve boş konuşmaları dinlerken, sevgisiz toplantılardaki dostlukları seyrederken daha da kötü oldum. Sevdiğimi sandığım ve gelirimin yarısından fazlasını harcadığım Minna’yla enerjimi boşuna harcadım. Kürk paltolu insanlar arasında Nevsky Meydanı’nda aylak aylak dolaştım. Partilerde, kabul günlerinde seçkin bir genç olarak çağrıldığım yerlerde boşu boşuna zaman geçirdim. Hayatımı ve aklımı, kasabadan çiftlik evine, çiftlik evinden Gorokhova’ya taşımak gibi önemsiz şeylere harcadım. İstiridyeler ve ıstakozlar pazarda ortaya çıkınca ilkbaharın, özel günlerle sonbaharın ve kışın, bayramlarla da yazın geldiğini anladım. Yaşamı genellikle tembel ve rahat bir uyuklama olarak değerlendirdim. Hırs ne için kullanılırdı? Ünlü bir terziden elbise ısmarlarken mi? Ünlü bir eve davet edildiğinde mi? Prens P. ile tokalaşırken mi? Hırs hayatın tuzudur. Nereye gitti peki? Ya ben bu hayata anlam veremedim ya da gerçekten anlamsız. Ama daha iyisini de bilmiyorum. Bana gösteren de olmadı. Sen de hızla hareket eden parlak bir kuyrukluyıldız gibi bir çıkıyor, bir kayboluyordun. Ben de her şeyi unutup sönmeye devam ettim.”

Bir Cevap Yazın

