insan, gölgesine yetişemiyor

insan, gölgesine yetişemiyor

kendimden bildim seni, içerden
bir ses bir kopma
gibi düştün toprağıma
ne bu bahçeye girmişliğin var oysa
ne çıkmışlığın duvarıma

dağlar görmüş nehirlerden bildim seni
orada çok çocuk öldürdüm kendimi
acıya uzadım
şehre bir ayna koymuşlar
kendime azaldım

evler ev değil dere yatağı
eşiklerde bilenir kalmanın ağır bıçağı

köksüz bir ağaçtım
ağladım ara sıra, yalnızlığın Allahı
yerleşmiş dallarıma

bildim hiçbir şey geri dönmüyor
kendimden bildim dönmediğim şehirlerden
ellerin tutulmaya hevesinden bildim
insan, gölgesine yetişemiyor..

ç.sezer

Bir Cevap Yazın

